top of page

תזונה נכונה לילד

הקדמה:

לא פשוט לגדל ילדים בדור שלנו. השפע שקיים בשווקים ובכל מקום שהולכים מבלבל ומציף.

מסתבר שהשפע במקרה הזה בא כנגדנו. הילדים שלנו מוצפים בממתקים ושאר מזונות המכילים בתוכם חומרים משמרים למיניהם ועוד מרכיבים מזיקים.

ככל שנמהר להרגיל את הילדים מגיל קטן למזונות בריאים ומזינים, נוכל לעזור להם לעשות את הבחירות הנכונות בהמשך.

אנו האמהות משפיעות על הבית, אנו עקרות הבית ולמעשה עיקר הבית ולכן עלינו מוטלת האחריות להכניס לבית שלנו מוצרים מזינים וטובים לגוף שלנו.

ככל שנדאג לעשות זאת יותר כך הילדים יתרגלו ויצרכו פחות מזונות המזיקים להם.

גם אם יצאו החוצה ויאכלו מאכלים מזיקים, לפחות בבית יקבלו חינוך לתזונה נכונה ובריאה וכך נוכל לצמצם את הנזק לבריאות שלהם ולתת להם תשתית טובה לכל החיים.

לדוגמא, את ילדי שלי חינכתי מקטנות לאכול לחם מקמח מלא ומאחר ולא גדל על לחם מקמח לבן הוא אינו מבקש זאת, אלא רק לעיתים רחוקות כאשר אנחנו מתארחים.

יחד עם זאת, אני לא מאמינה בקיצוניות בחינוך הילדים מאחר ומנסיוני ומנסיונן של נשים רבות ששוחחתי איתן המסקנה היתה כי ככל שנקפיד יותר עם הילדים ההולכים וגדלים ומפתחים עצמאות, כך נגרום להם להתנגדות ולכן תמיד אפשרתי ועדיין מאפשרת לילד שלי לאכול מזונות פחות בריאים כאשר הוא מרגיש צורך וכך גם אני מלמדת את האמהות שמגיעות אליי לייעוץ. הסוד הוא לתת את הבחירה לילד, אך ללמד אותו מדוע כדאי לו לבחור במזון הבריא ומה ההשלכות באכילת מזון שאינו בריא. הילדים שלנו מאד שמחים כאשר אנו מלמדים אותם דברים שטובים להם ושמים להם גם גבולות. אבל כן, אני מודה כי אין הדבר פשוט ובהחלט מאתגר.

בכל מקרה, ברגע שלומדים להכין מזון בריא והכנת חטיפים בריאים לילדים אפשר בהחלט לחיות לפי דרך זו ולגלות שהיא אפילו מהנה.

חלבון מן החי:

כאשר אני מדברת על הורדת או צמצום מוצרים מן החי, שואלות אותי הרבה פעמים אימהות, מה עם חלבונים לילדים? מאיפה יקבלו מספיק חלבונים?

ובכן, כצמחונית מזה 32 שנה אני יכולה בהחלט לומר כי אני ועוד מליוני אנשים בהודו ובכל העולם כולו יכולים להעיד כי אין שום בעיה לחיות וגם להיות בריאים, להתפתח יפה עם מזון צמחי בלבד. אין ספק כי הדורות האחרונים עברו שטיפת מוח וכי גרמו לנו להאמין כי ללא מזון מן החי לא נוכל להתקיים. אם נבדוק ונקרא קצת חומר, ולא חסר כזה, נגלה כי תעשיית המזון היא זאת שדאגה לרמות אותנו והכל מתוך אינטרס כלכלי. כמובן שיש אנשים שלא מוכנים לוותר על אכילת בשר ואיתם לא אתווכח, אך כאשר אנו מדברים על בריאות, חשוב לי להסביר כי לא מתוך אכילת מזון מן החי נעלה או נשמור על הבריאות שלנו.

חשוב לקחת בחשבון כי קיים היום צער בעלי חיים מאד גדול וכי אנו לא חייבים לשתף פעולה עם אנשים אלו.  מבחינת הכשרות ישנם בשוק היום שפע של זיופים וגם על זה קשה לסמוך.

בכל מקרה, השתמשי בהגיון שלך,האם ראית פעם ילד רודף אחרי עגל, או אולי שה קטן וטורף אותו? אולי יעדיף ללטף ולחבק אותו?  

לעיתים אני נתקלת בשאלה; אז מדוע כתוב בתורה לאכול בשר? כאן נצטרך ללכת אחורה ולבדוק את הנושא היטב, כל אחת תוכל לעשות את הבדיקה שלה, אך בפשטות אוכל לומר כי אני מאמינה שאנו בנפילה מבחינה רוחנית ואכילת הבשר לא חייבת להיות, בכל מקרה לא לשם הבריאות שלנו. נלך לפי ההגיון, כך נוכל להתחבר חזרה לאמת ולטבע שלנו ונקבל את התשובה, כל אחד לעצמו.

סרטון :כל האמת על בשר (לא לבעלי לב חלש)

https://www.youtube.com/watch?v=_Rw3UWIT7-g

אז מאיפה נשיג את החלבון שלנו?

התשובה היא מן הצומח. נוכל לקבל חלבונים בעיקר מ: אגוזים, שקדים, פירות, קטניות מונבטות, סויה, חסה ועוד. במזונות אלו יש מספיק חלבונים ואנו לא זקוקים ליותר. ככל שאנו גדלים כך כמות החלבון שלה אנו זקוקים קטן ולא ההיפך כפי שנהוג לחשוב.

בדור שלנו אנו סובלים מעודף חלבונים ובדרך כלל לא מחוסר. עודף חלבונים יוצר הרעלה ומזיק מאד לבריאות שלנו.

 

מאילו מזונות כדאי להתרחק במיוחד?

ביצים לא אורגניים, נקניקיות, מיונז, שניצלים מעובדים מסויה למניהם, קמח לבן, מרגרינה, בוטנים ולמעשה כל מזון מתועש או שעבר עיבוד וכמובן סוכר לבן.

 

מאילו חטיפים מומלץ להמנע בעיקר?

אלו המכילים מונוסודיום גלוטומט (ראי קישור לכתבה למטה), שומן מוקשה, ממתיקים מלאכותיים כגון: סורביטול, מלטיטול, מלטודקסטרין ועוד, צבעי מאכל מלאכותיים שמכילים אותיות של E ומספרים למניהם. (ראי קישור לרשימה למטה). במבה (מאחר ומכיל בוטנים ואילו מכילים רעלנים וקשים לעיכול), סוכריות למציצה אשר מסייעות ליצירת חורים בשיניים (עששת), סוכריות טופי ועוד.

ניתן להחליף את הסוכר למולסה, תמרים, סירופ חרובים, חרובים, סילן תמרים ללא סוכר, רכז תפוחים וכמובן פשוט לאכול פירות.

שמירה על השיניים:

כאן אתן עלולות להיות מופתעות, אני יודעת, אך עיקר הסיבה לחורים בשיניים היא לא בשל חיידקים כי אם בשל מזון חומצי. ככל שהמזון יותר חומצי, כך אנו חושפים את השיניים שלנו לחורים וכאן אני חוזרת לנושא החלבון מן החי. חלבון מן החי הוא למעשה מאד חומצי. ככל שנמעיט באכילת חלבון מן החי כך נוכל לשמור על השיניים שלנו.

על נושא החיידקים תמצאו באתר זה בהמשך...

השימוש בפלואוריד:

אני ממליצה לכן מאד להתרחק מהפלואוריד. פלואוריד הוא חומר מזיק ואפילו מסוכן לבריאות שלנו. ישנם בשוק משחות שיניים ללא פלואוריד ילדים.

מידע נוסף על נזקי הפלואוריד יעלה לאתר בקרוב.

https://www.youtube.com/watch?v=_Rw3UWIT7-g

תזונה נכונה לתינוק

 

 

הקדמה:

כשילדתי את בני היחיד הייתי כבר בגיל 39. מאחר וכבר חייתי את דרך הריפוי הטבעי שנים היה ברור לי כי כך אגדל את ילדי. הנקתי אותו עד גיל שנתיים וחצי. רק בגיל 7 חודשים התחלתי לתת לו פירות וירקות. האמת היא שהוא ירק אותם וסירב לאכול בתחילה עד שלבסוף הסכים.

מאז למדתי לעומק יותר את הריפוי הטבעי/ההיגיינה הטבעית והבנתי דברים נוספים שלא הבנתי אז.

הנקת ותזונת התינוק:

ראשית, ההמלצה שלי היא תמיד תהיה להניק את התינוק ולא לוותר גם כאשר קשה. לעיתים הדרכה נכונה יכולה לסייע מאד ולפתור את הקושי כפי שקרה גם לי בתחילת ההנקה בשל חוסר נסיון.

 

התקופה הראשונה של הינקות היא מאד משמעותית מאחר והתינוק מקבל מההנקה את כל מה שהוא זקוק לו. חלב האם מכיל בתוכו בדיוק ובצורה מושלמת את כל אבות המזון שצריך על מנת לגדול ולהתפתח. אין תחליף שיכול להחליף לחלוטין את חלב האם ולכל תחליף יש את המחיר שלו.

אני מאמינה כי כל עוד לא צמחו עדיין שיניים אין שום בעיה להניק ללא תוספת של מזון מבושל וכן ניתן להוסיף גם פירות בתקופה זו.

לעניות דעתי דבר הגיוני הוא שכל עוד אין שיניים אין שום סיבה לתת מזון שעל פי טבע אנו אמורים לצוד או ללעוס. האם לא כך?

בנוסף, על פי טבע, כל יצור חי אמור לינוק מאמו ולא מיצור חי אחר ולכן, האם נראה לכם סביר כי התינוק שלכם ינק מפרה? אנו היצור החי היחידי שיונק באופן שגרתי מבעל חיים אחר. ועוד נוסיף ונאמר כי חלב הפרה מיועד לעגל. האם אתן חושבות כי התינוק הרך שלנו אמור לגדול לגודל של פרה? חלב הפרה מכיל כמות עצומה של זרחן המיועדת לצמיחה של עצמות כבדות וגדולות ביותר. הגוף שלנו אינו יכול להכיל כמות כה גדולה של זרחן ולכן לעיתים התינוק יפתח אלרגיות, נזלות, כאבי בטן ועוד ועוד. אנו היצור החי היחידי שלעולם אינו נגמל. כל בעלי החיים נגמלים באופן טבעי מהר מאד בגיל הינקות. גיל הינקות כשמו כן הוא. אז למה לנו להמשיך ולהאכיל את התינוק בחלב של בעל חיים אחר?

העניין הוא שפשוט שכחנו את הטבע והטבע הוא בגימטרייה = אלקים.  (ה)

הסוד הוא פשוט לחזור אל עצמנו ואל הטבע ומשם להתחיל מהתחלה. ללמוד את הדרך של אבות אבותינו ולהחזיר לילדים שלנו את דרך הבריאות האמיתית.

ברגע שנעשה זאת ניווכח לראות שהילדים שלנו לעולם לא יחלו בשום מחלה. לפחות לא כרונית. כשהגוף נקי אז כפי שהבטיח הרמב"ם שהיה גדול הרופאים, לא נחלה לעולם.

כל האמת על חום

הרצאה של דר' רימר יוסי- רופא ילדים והומאופת 

לחצו על הלינק לצפייה:

המלצות:

מכתב המלצה מילד בן 10 שטופל שנה וחצי במסגרת עבודתי בבית ספר (באמצעות בעלי חיים):

גילה,

אני מאוד מאוד מעריך את מה שעשית בשבילי , עשית כ"כ הרבה דברים טובים שממש עוזרים לי, כמו למשל הדף שנתת לי על האוכל זה עזר וירדתי שבע קילו!

היום כשאני מבין שלא נפגש יותר אני יודע, שלמרות כל הדברים המעליבים שעשיתי לך... פשוט מאוד העברת את זה הלאה, שבאמת, לדעתי זה ממש חשוב.

שתדעי תמיד הישאר לי זיכרון טוב ממך אז אני מאחל לך הרבה הצלחה ואושר ועושר ויושר!

בחייך, רק טוב

לדעתי את בן אדם מדהים, את כ"כ תומכת ועוזרת אפילו ברגעים קשים.

תודה רבה על עזרתך בכל הזמן הזה

באהבה

זוהר

2006

בקרוב יעלו לאתר  המלצות נוספות

צבעי מאכל:

צבעי מאכל מלאכותיים נמצאים היום כמעט בכל חטיף וממתק שקיים בשווקים.

בתור אמא לילד אני חווה את הקושי ביום יום שלנו וזה לא פשוט.

בה' אני מגדלת את הילד שלי מאז שנולד בדרך הטבעית ולכן מצבנו טוב הרבה יותר מאשר לרוב הילדים שאני רואה מסביב. אבל עדיין ההתמודדות היא מאתגרת.

אמהות יקרות, חשוב להבין כי צבעי המאכל הנמצאים במזון שלנו ובעיקר במזון וממתקי ילדנו הוא מזיק במידה רבה ביותר. כל חומר הנכנס לגופינו שהוא אינו טבעי לנו, הגוף אינו יודע לקרוא אותו ובמצב כזה במידה ולא מופרש החוצה הוא יאגר בתוך גופינו. ככל שחומר זה יתיישב יותר זמן כך הנזק יכול לגדול ובסופו של דבר יכול לגרום למחלות קשות בהמשך החיים. בנוסף צבעי המאכל יכולים לגרום לאלרגיות, לחוסר מנוחה וישנם צבעי מאכל שהם אפילו מסרטנים.

חשוב להבין כי תעשיות המזון אינן דואגות לילדנו, אלא לרווחים הכספיים ולכן חשוב שניקח את הבריאות של הילדים שלנו בידיים שלנו. ניתן בהחלט להרגיל את הילדים להרגלים טובים.

הילדים  שלנו חכמים מאד ורק מחכים שננחה אותם בדרך הנכונה.

אפשר להציע להם ממתקים שאינם מכילים צבעי מאכל מלאכותיים ויותר מכך להרגיל אותם לממתקים בריאים שאנו נאפה בבית.

ככל שנתחיל בגיל מוקדם יותר כך יהיה בהמשך קל יותר מאחר והמסר יועבר ויושרש אצל הילד כפי שעשיתי אני עם הילד שלי.

ידוע כי ילדים נמשכים מאד לדברי מתיקה. למה שלא תציעו לילדים שלכן פירות יבשים? ככל שיתרגלו יותר ויפנימו כי הממתקים מזיקים לגוף שלהם כך הם ישמחו להחליף אותם בפירות יבשים.

לגבי פירות יבשים ההמלצה שלי היא לבחור פירות יבשים ללא סוכר וללא כימיקלים עד כמה שניתן וגם ללא צבעי מאכל מאחר וגם לפירות היבשים מוסיפים לצערי צבעים מסרטנים.

לא מומלץ לאכול משמש מיובש בשל כמות הגופרית שיש בו.

צבעי המאכל המסוכנים ביותר הם: YELOW SUNSET ו- Indigo Carmine / Idigotine, טרטזין, Green S / Acid Brilliant Green BS ועוד. ראי רשימה בלינק הבא:

http://hochma.co.il/download/food_color_index.pdf

בקרוב אכניס מתכוני בריאות לילדים באתר זה.

bottom of page